For 1999:
1996 - Janet au jardin d'hortensias            65 x 81 cm (26 x 32 in.)
          Janet in the Hydrangea Garden          F 95 25 F

The scent of roses in the hydrangea garden behind MAX-AGOSTINI's house in Gargilesse is stored in my memory as a reminder that even a detail (here my red hair standing out against the blue flowers) can encourage an artist to paint - whatever the subject, whatever the hour, and sometimes, whatever the place. After twenty-five years of opening a gallery every day not knowing who is going to cross the threshold, enraptured by MAX-AGOSTINI's canvases that I photographed, archived, varnished, and sold, what is my observation, what is the result? The certainty that Art in its most beautiful state will eternally remain an experienced dream, brought to life by a reality, the work an artist creates. And also the satisfaction to have allowed thousands of people, including those of future generations, to share this dream. The evolution of the human species has taught us that centuries later only works are preserved, only artistic creations worthy of this name, which have solicited an "emotion," a feeling for the Beautiful sufficiently strong in the successive civilizations, so that as not to have been discarded or destroyed.  This thought comforts me and continues to make me love this profession, as I have constructed it, that is to say:  by sharing it. This suffices me.

Le parfum des roses dans ce jardin d'hortensias derri�re la maison de MAX-AGOSTINI � Gargilesse, restera dans ma m�moire me rappelant que, m�me un d�tail (ici, mes cheveux roux qui se d�tachent contre le bleu des fleurs) peut inciter un artiste � peindre,  quelque soit le sujet, quelque soit l'heure, et quelquefois, quelque soit le lieu. Apr�s vingt-cinq ans d'ouverture journali�re de la galerie, sans savoir qui va franchir le seuil de la porte pour s'extasier devant les toiles de MAX-AGOSTINI que j'ai photographi�es, archiv�es, vernies, et � vendues, quel est mon constat et quel est le r�sultat? La certitude que l'Art, dans sa plus belle expression, restera �ternellement un r�ve v�cu, concr�tis� par une r�alit�, l'�uvre que l'artiste a cr��e. Et aussi, la satisfaction d'avoir permis � des milliers de gens, y compris � des g�n�rations futures, de partager ce r�ve. L'�volution de l'esp�ce humaine nous apprend que bien des si�cles plus tard, sont conserv�es uniquement les �uvres, uniquement les cr�ations artistiques dignes de ce nom, qui ont suscit� une "�motion," un sentiment du Beau suffisamment fort chez des civilisations successives, pour ne pas �tre mises au rebut, ou d�truites. Cette pens�e me r�conforte, et me fait continuer � aimer cette profession, telle que je l'ai construite, c'est-�-dire, en la partageant. Cela me suffit.